Nadi Shuti Pranayama - Cel mai eficient exercitiu de respiratie pentru echilibrul minte – corp – suflet

Respiratia este una dintre cele mai eficiente metode de a te pastra in forma, sanatos si relaxat.

Cum se intampla asta?

Plamanii nostri au 3 lobi: inferiori, medii si superiori. O persoana adulta, sanatoasa, utilizeaza pana la 70% din capacitatea plamanilor, restul alveolelor pulmonare miscorandu-si suprafata. Este ca atunci cand ne gadim la boabele de struguri versus boabe de stafide.

Impactul respiratiei corecte, profunde este de a deschide total alveolele pulmonare si de a primi cantitatea optima de oxigen si de a scoate tot dioxidul de carbon din corp.

Ce beneficii ai daca respiri corect?

·      Oxigenarea corecta a plamanilor si schimbul optim de oxigen si dioxid de carbon la fiecare respiratie

·      Metabolism celular optim – schimbul de gaze incepe de la nivel celular si este necesar pentru orice proces din corp.

·      Relaxare mentala si destresare – respiratia abdominala este recunoscuta stiintific ca ajuta la managementul stresului.

Mai mult, la nivelul practicii de pranayama din cadrul Sistemului Nirvana Yoga, se mai intampla un lucru foarte important:

  1.  pe langa oxigen inspiri si prana (energia fortei vietii)
  2.  pe langa dioxid de carbon elimini si energia uzata, negativa sau de boala din corpul energetic si cel fizic.

Acest transfer energetic are beneficii la nivel fizic, terapeutic si spiritual:

·      reinvigorarea celulelor nervoase din creier.

·      Respiratia profunda maseaza usor organele abdominale.

·      Curate plamanii si tractul respirator.

·      Ajuta in ameliorarea si vindecarea afectiunilor respiratorii.

·      Revitalizarea intregului corp.

·      Aduce calm in toate activitatile zilnice.

·      Gandirea rationala si claritatea cresc.

·      Fluxul respiratiei devine calm si relaxat.

·      Reduce stresul, starile de furie, insomnia, tensiunea arteriala si anxietatea prin echilibrul pranelor.

·      Creste puterea de concentrare.

·      Inlatura blocajele pranice – permite pranei sa curga la niveluri spirituale mai avansate, rezultand in stari profunde de meditatie si trezire spirituala.

In cadrul Nirvana Yoga predam 10 tipuri de pranayama:

1.    Kapalabhati

2.    Bastrika

3.    Respiratia Sectionala

4.    Respiratia completa yoghina

5.    Surya Nadi si Chandra Nadi

6.    Nadi Shuti Pranayama

7.    Sitali

8.    Sitkari

9.    Sadanta

10. Brahmari

Nadi Shuti Pranayama – cea mai importanta respiratie

Acest tip de respiratie ajuta la echilibrarea celor 10 prane din corp (10 centri energetici) si a 2 dintre cele mai importante canale de energie din corp: Ida si Pingala.

IMPORTANT:

1.    Pranayama se face doar pe stomacul gol sau la 3-4 ore dupa o masa principala.

2.    Pranayama se face ideal dupa exercitiile de yoga si dupa relaxare.

3.    Nu fortati plamanii, respirati atat cat este confortabil. Capacitatea plamanilor se va mari in timp.

4.    Participati la un curs de yoga pentru incepatori sau la un curs de respiratie. Va poate da startul unei practici pe termen lung.

Practica de Nadi Shuti Pranayama

Urmatorul curs pentru incepatori are loc de pe 10 – 14 Iulie, Ma-Vi 19:30-20:45 si Sambata 11:00-12:30.

Cursul de respiratie are loc de pe 17 – 20 Iunie, Ma-Vi de la 18:00-19:15.

Pentru mai multe detalii si inscrieri ne puteti suna la 0733.756.897 (Veronica) sau ne puteti scrie pe yogi@nirvanayoga.ro.

Cauzele si tratamentul potrivit pentru durerile de spate

curs de yoga incepatori, terapia pentru dureri de spate

Durerile de spate sunt una dintre cele mai uzuale afectiuni ale persoanelor care vin la cursurile de yoga de la studio.

Fie ca este vorba de diagnostice puse de doctori in urma RMN-urilor, fie ca este vorba de un stil de viata sedentar si de o musculatura nedezvoltata fie ca este vorba de o viata stresanta, durerile de spate sunt un mare inconvenient care ne afecteaza bunul mers al vietii.

Din ce am obervat prin studentii care vin la studio, varsta nu mai este un indicator relevant pentru acest tip de dureri, avand ca si cursanti adolescenti incepand cu varsta de 12 ani si pana la persoane in varsta, de peste 65 de ani.

Cursul de tratament este diferit pentru fiecare afectiune in parte.

1. Dureri de spate cauzate de stres si de un stil de viata sedentar

Acest tip de afectiuni pot fi vindecate prin 2 tipuri de terapii:

·      Cursul de yoga pentru incepatori

·      Terapia Areiki

Beneficiile cursului de yoga pentru incepatori:

·      Ajuta de detensionarea muschilor spatelui.

·      Aduce flexibilitate coloanei si muschilor coloanei.

·      Tonifiaza muschii intregului corp.

·      Relaxeaza muschii intregului corp.

·      Imbunatateste postura si corecteaza deviatiile coloanei.

·      Relaxeaza mental si ajuta la cresterea nivelului de energie.

Exercitiile de yoga pentru incepatori cuprind:

·      Ashwni Kriya – exercitiu pentru ridicarea nivelului de energie.

·      Exercitii dinamice – incalzesc si pregatesc corpul pentru practica.

·      Salutul soarelui – posturi de yoga in flux care au beneficii excelente la nivel fizic, mental si spiritual.

·      Asane – posturi de yoga care se tin cu respiratie normala pentru un timp indelungat. Asanele se potrivesc si persoanelor cu mai multa flexibilitate, dar si celor care sufera de lipsa de flexibilitate.

·      Relaxare finala – relaxare profunda, la nivel fizic si mental.

·      Pranayama – exercitii de respiratie yoghine.

·      Meditatie – concentrata pe respiratie.

curs de yoga incepatori, terapia pentru dureri de spate

Terapia Areiki

Este un tratament cu energia fortei vietii si un tip de meditatie convenabila, putand fi facuta si de persoane fara experienta in yoga si meditatie.

Este o terapie care ajuta la vindecarea si ameliorarea unui spectru larg de dezechilibre fizice si mentale, deoarece vindecarea se face prin primirea unui flux neintrerupt de energie pozitiva in minte, corp si suflet.

La nivel molecular, in timpul practicii de Areiki, corpul fizic, corpul energetic si corpul cauzal se unesc, astfel energia putand sa actioneze la nivel fizic prin indepartarea celulelor bolnave sau moarte si prin diviziunea celulara optima, care asigura un metabolism celular sanatos.

Beneficiile practicii de Areiki pentru durerile de spate:

·      Creste nivelul de energie si relaxeaza mintea.

·      Indeparteaza gandurile negative si gandurile excesive.

·      Echilibreaza starile emotionale negative.

·      Reduce stresul, anxietatea si starile de depresie.

·      Purifica energia de boala si energia negativa din intreg corpul.

·      Relaxeaza muschii spatelui si muschii intregului corp.

·      Ajuta la constientizarea de comportamente si actiuni negative.

·      Intareste aspectul sufletesc rezultand intr-un flux de actiuni pozitive pe toate palierele vietii.

2. Dureri de spate cauzate de afectiuni ale coloanei

Tratamentul pentru durerile de spate deja instalate cuprinde Cursul de Terapie de Spate si Terapia Areiki.

Terapia de spate este formata din:

·      Exercitii specifice care ajuta la relaxarea musculaturii spatelui.

·      Asane care ajuta la flexibilizarea coloanei si la intarirea muschilor spatelui.

·      Relaxare profunda – ajuta la eliminarea gandurilor excesive si a gandurilor negative.

·      Pranayama – pentru marirea capacitatii plamanilor si pentru relaxare mentala.

·      Meditatie – ajuta la concentrarea atentiei spre interior.

curs de yoga incepatori, terapia pentru dureri de spate

Cum reusesc cursurile Nirvana Yoga sa aduca toate aceste beneficii?

1.    Prin practica de Nirvana Yoga se primeste un flux de energie special in minte, corp si suflet. Aceasta energie este sustinuta de Maestrul Madhavacharyan, fondatorul Nirvana Yoga, un Guru complet, care a atins Nirvana in anul 2005 si Starea de Bodhi Satwa in 2006. Energia este simtita si in timpul practicii, ca senzatii, dar si prin starile de relaxare, pace interioara, lipsa gandurilor excesive si a gandurilor negative.

2.    Ca si tehnica, practicile din Nirvana Yoga sunt bazate pe revelatiile venite prin yoghinii de inalta vibratie din Ashramul Thapovanam din India. Aceste revelatii asigura ca tehnica este complet autentica si ca ofera beneficii maxime, respectand contitutia corpului fizic, a corpului energetic si a celui cauzal. Mai mult, aceste tehnici sunt sustinute de cercetarile stiintifice conduse sub egida Institutului Nirvana Yoga si a cercetarilor stiintifice sustinute in ultimii 25 ani in domeniul yoga, din intreaga lume.

3.    Prin practica de Nirvana Yoga are loc purificarea energiei negative si energiei de boala din minte, corp si suflet. Astfel, corpul fizic, organele si sistemele de organe pot incepe sa functioneze la nivel optim.

4.    Aceasta purificare a energiei negative rezulta in cresterea nivelului de energie a sufletului. Acest lucru are beneficii directe asupra pozitivizarii mentale, reducand gandurile negative si gandurile excesive, echilibrand starile emotionale si crescand puterea de rationalizare. Astfel, fiecare persoana are oportunitatea de a-si schimba modul de gandire si de actiune, reusind sa ia deciziile potrivite la momentul potrivit.

Guruji vorbeste mereu despre faptul ca oamenii si-au pierdut capacitatea de a diferentia intre pozitiv si negativ. Dansul spune ca in momentul de fata, ceea ce se intampla in majoritatea oamenilor este ca sunt observatori atunci cand trebuie sa ia actiune si ca iau actiune atunci cand ar trebui sa fie observatori.

Astfel, toate urmarile care rezulta din actiunile lor nu sunt pozitive.

Prin practica de Nirvana Yoga, aceste defecte sunt aduse in flux normal.

Prin cresterea puterii de perceptie, prin detasarea de dorinte si intelegerea nevoilor reale, fie ele de natura fizica, emotionala, sufleteasca, sau in ceea ce priveste jobul sau indatoririle familiale, putem castiga abilitatea de a face lucrul corect la momentul potrivit.

Ca sa va dau un exemplu concret, am avut la un moment dat o studenta cu dureri de spate, in zona toracica, cu radiere catre omoplatul drept si bratul drept.

Guruji i-a prescris niste exercitii speciale de incheieturi si articulatii, impreuna cu practica de asane, meditatie si terapia Areiki.

Dupa 7 zile de tratament durerea era aproape vindecata, insa, hotarandu-se sa se duca la cumparaturi, la coborarea din masina impulsul acestei persoane a fost de a ridica niste plase pline cu fructe si legume, plase foarte grele, exact cu bratul drept.

Din cauza greutatii si a miscarii mecanice nepotrivite durerile au reinceput si au afectat cursul tratamentului, aducand-o ca si durere aproape de simptomele de inceput.

Daca constiinta ar fi functionat asa cum trebuie, impulsul de a ridica plasele fie ca nu ar fi fost generat, fie ar fi fost contracarat de un mesaj interior pozitiv care sa ii readuca aminte ca este in curs de tratament pentru dureri de spate si ca nu poate ridica greutati.

Acest gen de decizii, cu toate ca pot parea marunte sau neinsemnate, un fleac, sunt genul care ne afecteaza sanatatea in fiecare zi.

Pe majoritatea nu le constientizam si de aceea viata noastra tot pare ca se intampla, fara control si fara sens.

Prin practica de Nirvana Yoga putem aduce in plan constient modul de actiune moment de moment, asumandu-ne in primul rand rolul de observator, iar atunci cand este cazul, cel de actor (adica de a lua actiune in concordanta cu necesitatea).

Cursul de yoga pentru incepatori are loc de pe 5 – 10 Martie, de luni pana vineri de la ora 18:00-19:15 (partea practica) si Sambata de la 11:00-12:30 (partea de teorie).

Costul cursului este de 300 RON.

Cursul de terapie pentru spate are loc de pe 5 – 10 Martie, de luni pana vineri de la 19:30-20:45 (partea practica) si Sambata de la 11:00-12:30 (partea de teorie).

Costul cursului este de 300 RON.

Cursul de Areiki are loc pe 14 & 15 Martie, miercuri de la 18:00-20:30 – initierea si practica de Areiki, joi de la 19:30-21:00 sesiune de practica.

Costul este de 350 RON/persoana si include cursul, suportul scris si suportul audio.

Pentru rezervari puteti da mail la yogi@nirvanayoga.ro sau puteti suna la 0733756897 (Veronica).

Va asteptam cu mare drag pe covorase!